Debaets dient klacht in bij het parket tegen ‘Sugardating’

"Wansmakelijke campagne die aanzet tot prostitutie"

Dinsdag 26 september 2017 — Brussels Staatssecretaris voor Gelijke Kansen Bianca Debaets is geschokt door de website "rich meet beautiful" die oudere, rijke mannen (zogenaamde sugar daddy's) tegen betaling wil koppelen aan jonge studentes. De site maakt reclame met billboardwagens aan Brusselse hogescholen en universiteiten maar kondigt aan ook in andere steden acties op te zetten om jonge studentes te ronselen.

"Het bedrijf achter deze wansmakelijke campagne zet zonder enige twijfel aan tot prostitutie van jonge studentes.  Voor mij is dit uitbuiting van jonge meisjes in een kwetsbare positie die het financieel moeilijk hebben. Men tracht hen te lokken met de belofte van dure cadeaus en een financiële vergoeding als ze bereid zijn zich te laten koppelen aan oudere zakenmannen.

De campagnebeelden zijn bovendien heel seksistisch en vernederend voor vrouwen.  Dit soort campagnes hoort niet thuis in het Brussels gewest waar we elke dag inspanningen doen om gelijke kansen voor mannen en vrouwen waar te maken", aldus Staatssecretaris Bianca Debaets.

Debaets dient klacht in bij het parket en neemt contact op met de Brusselse burgemeesters om deze campagne op hun grondgebied te verbieden.

Persverantwoordelijke: Eric Laureys, elaureys@gov.brussels  0489 93 33 25

Eric Laureys Woordvoerder at Staatssecretaris Bianca Debaets