Nieuw VGC subsidiereglement: Plug into Brussels

Krijg tot 5000 euro voor projecten die Brussel beter maken

Vrijdag 6 oktober 2017 — VGC-Collegelid bevoegd voor Gelijke Kansen Bianca Debaets kondigt een nieuw subsidiereglement aan rond het thema ‘Samenleven in diversiteit’. Onder de slogan Plug into Brussels – Help mee Brussel beter te maken kan een (feitelijke) vereniging tot 5000 euro krijgen voor een project dat Brusselaars verbindt en zo Brussel beter maakt.

VGC-Collegelid Bianca Debaets:

Wie kent er zijn buren nog? Waar wordt een Brusselaar gelukkig van? Wanneer hebben we nog eens een echt interessant gesprek met iemand die we niet kennen? Met Plug into Brussels willen we Brusselaars met elkaar verbinden. Want een verbonden stad waar mensen elkaar kennen, is een sterke stad. Elk project dat inzet op verbindingen tussen Brusselaars maakt kans om tot 5000 euro ondersteuning te krijgen. Dat doen we omdat we van Brussel een betere stad willen maken, samen met iedereen die er woont”.

Waarom een project indienen?

Wil je werken rond dialoog tussen burgers in onze stad? Heb je een geweldig idee om Brusselaars met elkaar te verbinden? Geloof je in samenwerken aan een betere stad? Wil je werken aan participatie in je buurt en zo een gezamenlijk verhaal met alle Brusselaars schrijven?

Help mee Brussel beter maken

Inwoners met diverse culturen, socio-economische achtergronden, levensstijlen, opinies, behoeftes en belangen, dromen en verlangens … kruisen elkaar in onze stad. De VGC wil mee haar schouders zetten onder een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin verschillen erkend, toegestaan en gerespecteerd worden. Ze wil ook op zoek gaan naar wat Brusselaars delen, naar wat mensen bindt en verbindt. Want een sterke stad is een verbindende stad.

De VGC ondersteunt

Daarom ondersteunt de VGC op initiatief van Collegelid Bianca Debaets kleinschalige projecten die inzetten op diversiteit in al haar aspecten. Projecten die dialoog en verbondenheid centraal stellen en die zo polarisatie tegengaan.

Een aanvraag indienen

Elke vzw en feitelijke vereniging kan een projectvoorstel indienen en een subsidie aanvragen. Een projectsubsidie bedraagt maximaal 5000 euro.

Graag meer informatie? Check onze website www.vgc.be/plugintobrussels

Nog vragen? Mail naar samenleven.diversiteit@vgc.be

Woordvoerder Bianca Debaets: Eric Laureys – elaureys@gov.brussels – 0489 933 325